
Sugar Avoidance May Disrupt Gut and Metabolism
New research suggests that completely avoiding sugar could negatively impact gut health and metabolic functions. This finding offers a different perspective on the common advice to eliminate sugar from one's diet.
Sources
No articles available in your preferred languages.
2 articles available in other languages below.
Избегнувањето шеќер може да ги наруши цревата и метаболизмот
Истражувачки тим предводен од д-р Рашид Ахмад од Институтот за дијабетес Дасман во Кувајт следел две групи глувци во текот на 16 недели. Едната група била на исхрана со малку маснотии и сахароза, еден вид шеќер во исхраната, додека другата била на исхрана со малку маснотии без сахароза. За време на експериментот, научниците ја следеле […] The post Избегнувањето шеќер може да ги наруши цревата и метаболизмот appeared first on МКД.МК.
Read full article →Dobre vijesti za sladokusce: Izbjegavanje šećera može poremetiti vaša crijeva i metabolizam
Novo istraživanje predstavljeno na godišnjem skupu Endocrine Society u Chicagu pokazalo je da potpuno uklanjanje saharoze iz niskomasne prehrane može imati neželjene posljedice po crijevno i metaboličko zdravlje.
Read full article →Coverage Timeline
Related Stories

Penang CM: State remains under control after North Sumatra earthquake tremors
3h ago

Dolly Parton Misses Dollywood Event Due to Health Issues, Fans Concerned
5h ago

Supermarkets including Spar, Dirk and Plus warn of undercooked chicken thigh skewers
13h ago

Bengaluru Engineer Kills Wife, Dies by Suicide
14h ago